Janneke van Happen

consultant

dit ben ik...

Ik…

…analyseer chaotische situaties en benoem daarin patronen.

…formuleer mogelijke scenario’s voor het aanbrengen van orde en het zetten van een logische volgende stap.

…signaleer kwaliteiten van medewerkers en zet deze in.

…zie en reageer op directe behoeften.

…ga enthousiast en weloverwogen te werk.

…maak in korte tijd veel nieuwe materie eigen binnen een dynamische werkomgeving.

Mijn doen en denken versterken elkaar voortdurend.
 

Als ik niet werk, ben ik graag sportief of (re-)creatief bezig met mijn gezin, ben ik politiek en maatschappelijk actief of ontspan ik met vrienden, familie of een boek.

eigen ervaringen uit het werkveld

“Een intensief en waardevol traject was de evaluatie van de ketensamenwerking rondom het melden van zorgen bij jeugdigen. Met twintig ketenpartners gingen we samen aan de slag. Deze aanpak heeft veel inhoudelijke aanknopingspunten voor doorontwikkeling van de samenwerking opgeleverd. Nog belangrijker misschien was de positieve energie die los kwam, doordat de hele keten betrokken en verbonden werd: iedereen had als focus het kind en zijn ouders. Elkaar (leren) kennen en er samen voor gaan: samenwerken en innoveren, dan wordt transformatie heel concreet!”

 

“Wanneer doen we ons werk goed en hoe merkt een cliënt dit? Daar zit de kern van je werk waar eigenlijk de hele organisatie om moet draaien. Door hierover met medewerkers te spreken, haalden we waardevolle informatie op waarmee we stapsgewijs een kwaliteitshandboek konden ontwikkelen.  En door de focus op de inhoud én het proces, maakten we ook al een logisch begin met het creëren van kwaliteitsbewustzijn in de organisatie. De energie die hierdoor vrij kwam, bleek een grote succesfactor!”

 

“Een van de leukste trajecten was het vormgeven van cliëntenbeleid in de (gedwongen) jeugdzorg. Dat deed ik met een gemêleerde club van medewerkers en cliënten. De kritische en vaak nuchtere blik van de cliënten en de soms theoretische en dienstverlenende benadering van de medewerkers leidden soms tot chaos. Na wat stevige discussies waren we wèl samen trots op het eindproduct: een gedragen visie op cliëntenbeleid, een cliënttevredenheidsonderzoek en een aanzet voor een training cliëntenparticipatie.”

Please reload

IN.jpg
Facebook met logos.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

info@scalemc.nl

 

Ericssonstraat 2

5121ML Rijen

T +31 6 15 877 677

BTW NL818433012B01

 

KvK Limburg

12 06 80 19 

Lees onze

Privacy Verklaring

Algemene Voorwaarden

2018 by NH