Van Papier naar Praktijk

24 Oct 2017

Ik mag een aanbieder ondersteunen bij het verbeteren van de werkprocessen. Zowel de bedrijfsmatige, gericht op contractering van financiers tot declaratie en verantwoording. Als de primaire processen van instroom, doorstroom en uitstroom van cliënten. Klinkt eigenlijk best overzichtelijk!

 

En heel ingewikkeld is het ook niet, als je met elkaar de samenhang blijft zien. De kracht zit in de verbinding. Met de medewerkers die de processen dagelijks uitvoeren, tussen de teams die ongeveer hetzelfde maar net even anders doen, en met wat ik voor het gemak ‘de top van de organisatie’ noem (control, infomanager, beleid, accountmanager, directeur, etc). Het levert zo veel op om met elkaar in beeld te brengen wat ieder doet in zo’n proces, waarom en wanneer. Vanzelfsprekendheden komen naar voren die soms toch niet logisch blijken.

 

Rampzalig als je dit laat bestaan? Welnee, de zorg aan cliënten loopt goed door. Het kan alleen stukken simpeler, voor medewerkers en voor cliënten. (lees: minder fouten, minder tijdverlies aan reparaties, minder werkdruk, betere declaraties, minder kosten, …). Daarom snap ik dat medewerkers ondanks hun drukke dagen met cliënten toch tijd en ruimte vinden om (enthousiast zelfs!) mee te werken aan het verhelderen van de processen. En dat ze zo betrokken zijn helpt enorm, dat is al meer dan de helft van de implementatie! Dus delen we, sparren we, stellen we kritische vragen en proberen we daar weer antwoorden op te geven. Medewerkers betrekken hun collega’s en zo breidt zich een olievlek uit.

 

Ik hoop dat dit zich voortzet, we werken er samen hard aan. Het hoofdstuk ‘vaststellen en implementeren’ wordt hopelijk een formaliteit; in de praktijk gebeurt het al.

 

 

Please reload

IN.jpg
Facebook met logos.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

info@scalemc.nl

 

Ericssonstraat 2

5121ML Rijen

T +31 6 15 877 677

BTW NL818433012B01

 

KvK Limburg

12 06 80 19 

Lees onze

Privacy Verklaring

Algemene Voorwaarden

2018 by NH