Relatiemanagement is belangrijk voor succesvol contractmanagement

Als contractmanager sociaal domein bij gemeenten vind ik een goede relatie met verschillende stakeholders een vereiste. Denk intern aan de relatie met de inkoopadviseur, businesscontroller, projectleider en beleidsmedewerker. Extern bij de gecontracteerde partij (zorgaanbieder) denk je aan de (contract)manager, businesscontroller en contactpersoon voor dienstverlening en met andere externe partijen zoals met contactpersonen van instellingen die de toegang tot zorg verlenen en contractmanagement in de naburige regio’s.

 

De, in principe duurzame, contractuele relatie is gebaseerd op kernwaarden zoals aanspreekbaarheid van contractpartijen, transparantie, ontwikkeling, kwaliteit, innovatie, vertrouwen en transformatie.

 

Interacties maken contractmanagement complex. Als contractmanager probeer ik het vertrouwen met en tussen stakeholders  te realiseren. Stakeholders en hun belangen verschillen per contract en per organisatie.

 

Het is belangrijk dat contractmanagement:

·         de stakeholders goed in beeld heeft;

·         eigenaarschap van het contract duidelijk maakt;

·         de relatie tussen opdrachtgever (gemeente) en opdrachtnemer (zorgaanbieder) goed organiseert.

 

Gemeenten dienen een proces voor contractmanagement in te richten dat rekening houdt  met bestaande belangen. Dit betekent maatwerk. Goede en effectieve communicatie met en tussen stakeholders is belangrijk. Het helpt bij de uitvoering van de contracten, het tijdig identificeren en oplossen van problemen en vergroot wederzijds het vertrouwen en begrip.

 

Voor mij is een goede relatie en communicatie met stakeholders vereist bij succesvol contractmanagement

 

 

 

 

 

 

Please reload

IN.jpg
Facebook met logos.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

info@scalemc.nl

 

Ericssonstraat 2

5121ML Rijen

T +31 6 15 877 677

BTW NL818433012B01

 

KvK Limburg

12 06 80 19 

Lees onze

Privacy Verklaring

Algemene Voorwaarden

2018 by NH